A válasz nálad van

Kérdezni még szabad..!?

Kérdezni még szabad..!?

Kreatív és kételkedő

A jövő embere

2017. szeptember 05. - Baross úti polgár

Azt mondja Vekerdy Tamás, hogy a fejlődés, a haladás kizárólag kreatív és kételkedő/kritikai attitűddel rendelkező emberekkel lehetséges.

Ezért aztán az oktatás/nevelésnek kreatív és kételkedő gyerekeket, fiatalokat érdemes nevelnie. Csakhogy az ilyen gyerekeket nevezzük szemtelennek, rosszabb esetben pimasznak, akikkel sok úgynevezett pedagógus nem tud mit kezdeni. Na, igen. Akkor valamin változtatni kell.

Eddig leginkább a szemtelen, pimasz gyerekeket próbálták a porosz pedagógusok "megnevelni". Az ilyen gyerekek kreativitásának szárnyait nyirbálgatták, az ő kételkedő kritikájukat igyekeztek a földbe döngölni a többség birkagyerekének irigységből és frusztrációból szövött indulatainak megnyerésével.

Csak hát hova vezetett ez a módszer? Oda, ahol most vagyunk. A világon már csak három országban mérgezi a lelkeket a porosz nevelési módszer: rajtunk kívül csak Romániában és Oroszországban. Nincs kétségem, hogy Romániában inkább előbb, mint utóbb átváltanak a jövőt, a fejlődést, a haladást megalapozó – nevezzük a legismertebb és legsikeresebben alkalmazó nép nevével – finn metódusra. Még az egyéb dolgokban velünk együtt szavazó lengyelek egészséges ösztöne is kikövetelte aktuálisan uralkodó poshadt vezetőitől, hogy álljanak át a skandináv oktatási modellre. Tíz éve megtették és már érződik náluk ennek jótékony hatása.

A mi vezetőink ragaszkodnak a porosz modellhez. Sőt! Poroszabbak akarnak lenni a poroszoknál. Van rá okuk – persze az ő szempontjukból igazolható okuk. A kratív és kételkedő (értsd gondolkodó) ember ugyanis veszélyes az egyeduralomra törő hatalomra. Az ilyen állampolgár nem alattvaló, mert mindent kritikával fogad, és kreatív módon oldja meg a feladatokat.

Most látszólag egy nagy ugrás következik

Néhány éve a nordikus együttműködésről tartottak előadást a Budapestre akkreditált skandináv nagykövetek. A skandináv oktatási modell sikerességének titkát kutatták a Gundel Étteremben összegyűlt hallgatóság előtt a diplomaták. Az Oslóból érkező Arni Hole, a norvég szociális minisztérium főigazgatója a Norvégiában szigorúan alkalmazott nemi kvótákról tartott előadást; mint elmondta: „a gender-egyenlőség a pártoktól függetlenül egy nagyon fontos intézmény”.  És most tessék nagyon figyelni: az egyenlőség nem csak a nemekre, hanem a nemzetiségekre, a szexuális kisebbségekre, a gyerekekre, az idősekre, a családokra és a fogyatékkal élőkre is kiterjed.

Ertsey Katalin ezen a rendezvényen országgyűlési képviselő felhívta a figyelmet: „Nem a modell, az eredmény a fontos. A skandinávok pedig eredményesek az oktatás, a gazdaság, a pénzügyek, a rugalmasság és a jóléti intézmények terén.” Ertsey szerint a gender-egyenlőség a skandináv modell alapköve, és nem cseresznye a desszert tetején. Tessék még egyszer elolvasni: A skandinávok pedig eredményesek az oktatás, a gazdaság, a pénzügyek, a rugalmasság és a jóléti intézmények terén. Tehát az oktatás húzza magával az egész társadalmi létet!

Ezt olvasván értettem meg a mai hatalom dühödt támadásának motivációját az addig oly titokzatos "gender-elmélet" ellen. Hiszen ez nem csupán a melegek egyenlőségéről szól, ahogyan itthon próbálják beállítani, hanem minden kisebbség jogainak biztosításáról! Vagyis a demokrácia alaptétele: a többség tiszteletben tartja a  kisebbségek létét, hiszen a sokszínűségben rejlik egy közösség, ha úgytetszik nemzet ereje (Szent István szíves közlése fiához, Imre herceghez, nem kevésbé pedagógiai célzattal).

Amíg nálunk kormányzati elv marad az Országgyűlés igazságügyi bizottságának kormánypárti elnökének kijelentése, miszerint: a demokrácia a többség diktatúrája a kisebbség fölött, addig nem beszélhetünk demokráciáról. Addig marad a jövő nemzedékeit bólogató birkákká nevelni akaró porosz-magyar oktatási modell. Addig ez a nemzet nem a jövő felé halad, nem előre megy, hanem visszafejlődik.

Ezt akarjuk? Ezt akarjátok?!

A bejegyzés trackback címe:

https://kerdeznicsakszabad.blog.hu/api/trackback/id/tr2812802082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kvadrillio 2017.09.06. 19:48:58

közel két napja, ez a téma senkit sem érdekel ??????????? :)

kvadrillio 2017.09.06. 19:51:26

Lázár János nem szeretné, hogy EU-s képviselők megnézzék a felcsúti kisvasutat
CsD
CsD követés
2017.09.06. 14:59
Kapcsolódó cikkek (6)

Naponta legalább tízen kisvasutaznak Felcsúton
Indulása óta veszteséges a felcsúti kisvasút
Mészáros Lőrincék elárulták, hányan utaztak eddig a felcsúti kisvasúton

Állami pénz mehet Orbán Disneylandjébe
Orbán Disneylandje üresen fog állni
A felcsúti szerelemvonatból nincs kiszállás

Szeptember 18. és 20. között Magyarországra érkezik az Európai Parlament Költségvetési Ellenőrzési Bizottságának küldöttsége, hogy utánanézzenek pár uniós pénzből finanszírozott beruházásnak. Foglalkoznak majd a 4-es metróval, és úgy tervezik, ellátogatnak egy „Budapest-közeli vasúti beruházás" helyszínére, vagyis Felcsútra, hogy megnézzék a 600 millió forintnyi uniós forrás felhasználásával épült, kezdetektől kihasználatlanságra ítélt és azóta tényleg elég kihasználatlan kisvasutat. Ez utóbbinak azonban a bizottság szeptember 4-i ülésének jegyzőkönyve szerint a magyar kormány és kormánypárt képviselői nagyon nem örülnek.
Orbán Disneylandje üresen fog állni
Orbán Disneylandje üresen fog állni
Teljesen irreális a napi 2500 utas a felcsúti kisvasúton, a forgalmasabb napokon is épp csak az ötöde jön össze. Eleve komoly veszteséggel számolnak, nem véletlenül nem akartak oda kisvasutat korábban.
Tovább

A 24.hu számolt be az ülésről, amelyen a bizottság elnöke, a német CDU-t képviselő Inge Gräßle felolvasta Lázár János bizottságnak küldött levelét. Ebben a Miniszterelnökséget vezető miniszter azt írta:

Különösen felháborítónak tartom, és kategorikusan el is utasítom, hogy a több ezer társfinanszírozásból történetesen azt a projektet vizsgálják, amelyet a magyar miniszterelnök szülőfalujában valósítottak meg.

....remélem megnéznek 1-2 100 %-osan munkanélküli kihalt falvat is és 1-2 arzénes vízzel ellátottat is !!!!!

kvadrillio 2017.09.06. 19:54:24

hmmm.....miről is beszélünk itt ????? hiszen a kisebbségek mind szegregálva működnek vagy önmaguk vagy a fennálló állam által...SZEGREGÁLTAN !!!!!

Amok 2017.09.06. 20:53:10

"fejlődés, a haladás kizárólag kreatív és kételkedő/kritikai attitűddel rendelkező emberekkel lehetséges" - ld Kína és India esetét, ahol a legtekintély -és teljesítmény-elvűbb iskolarendszerk működnek. Ott valóban nincs is fejlődés.

"a sokszínűségben rejlik egy közösség, ha úgytetszik nemzet ereje" - napjaink unalomig szajkózott baromságainak egyike. A túlzott vallási/etnikai sokszínűség a polgárháborút, nem az erőt hozza el, ld Jugoszlávia, Irak, Szíria szétesése.

A nemi, etnikai, vagy bármilyen kvóta pedig a legjobb rendszer a kontraszelekcióra.

zokogjatok 2017.09.06. 20:56:46

"Szent István szíves közlése fiához, Imre herceghez"

Annyira imádom, mikor ezt a sokszínűséges idézetet idézgetik, most akkor gondoljuk már el, hogy mit csinált volna Szent István a határain tízezerszámla beözönlő muzulmánokkal, elmondom, nem a királyi udvarba hívta volna őket.

A másik, hogy Szent István többi intelmét vajon miért nem szeretik ennyire idézni? Pl. hogy a hozzád hűséges főurakat tömd ki pénzzel, vagy hogy az egyházzal mindig legyél jóban. Érdekes, ha itt Orbán a Szent Istváni tanításokat követi, akkor valahogy sosem gratuláltok neki, hanem indul az oligarcházás meg a teokráciától rettegés.

zokogjatok 2017.09.06. 20:59:14

"Ezt olvasván értettem meg a mai hatalom dühödt támadásának motivációját az addig oly titokzatos "gender-elmélet" ellen"

A mai skandináviát nem a mai, hanem a 20-30 évvel ezelőtti oktatás határozza meg, tekintve hogy ma azok az emberek nőttek fel és fizetnek adót, visznek vállalkozást, stb. Gender-elméletről, nembinárisokról szó se volt 20-30 éve.

Dzsontra Volta 2017.09.06. 21:07:52

@zokogjatok: Ezt picit benézted, akkoriban István volt a bevándorló :) Mondjuk tény, hogy akkor a migránsok(magyarok) már itt voltak pár évtizede és nem embercsempészek hozták őket mobiltelefonnal alsógatyában, hanem hadsereggel érkeztek és felkoncoltak minden ellenkezni vágyó "nacionalista" helybelit :) Végül is a történelem minket igazolt, mi itt élünk több, mint 1000 éve.

Visceroid 2017.09.06. 21:54:17

"Kérdezni még szabad..!?"

Ballibák, éppen hogy nálatok nem volt szabad kérdezni, ezért vagytok most ekkora szarban! Majd legközelebb jobban csináljátok!

Ekrü 2017.09.06. 22:21:55

@Dzsontra Volta: "Ezt picit benézted, akkoriban István volt a bevándorló" -Ez így igaz,de had kérdezzem meg ,mi is lett az itt lakó népekkel? Okos ember ,okos nép tanul a múltból.

Bambano 2017.09.06. 22:34:08

"A skandinávok pedig eredményesek az oktatás, a gazdaság, a pénzügyek, a rugalmasság és a jóléti intézmények terén. Tehát az oktatás húzza magával az egész társadalmi létet!": meg az a q.va sok olaj, amin ücsörögnek, néha bányászgatnak belőle, stb.

a finn iskolarendszer kamuiról meg van pár újabb cikk. régen azt hitték, hogy milyen jó, mára kiderült, hogy nem is jó annyira.

Jakab.gipsz 2017.09.06. 23:12:59

Egy valamiben tilos kételkedni, a liberális értelmiség, szakértelmében és a mindenhatóságában.
A poroszos iskola rendszer helyett jött a kakaó biztos számítógépekkel fel nevelt nemzedék, csak hát szakmunkásaink nincsenek, és szövegértelmezési gondjai vannak, pár száz ezer, köz-foglalkoztatottnak.
Köszönjük meg Magyar Bálintnak és tasai gittegyletnek, az urbánus értelmiségnek.

Bicepsz Elek 2017.09.06. 23:48:26

Eszak-Koreaban(Japanban, Kinaban, Afrikaban stb.)eszerint liberalis oktatasi modell van??

Bicepsz Elek 2017.09.06. 23:50:52

Egyebkent furcsa, hogy pl. az angolszasz elit iskolakban poroszos rendszer van, es a liberalisat megtartjak a getto iskolaknak....

csakférfi 2017.09.07. 05:33:24

@Bicepsz Elek:
A tököm tele van már a vekerdi féle egyenlőségesdi meg libbancs nevelési módszerektől.
Basszus!
Mit gondolnak ezen emberek hogy az eddigi Nóbeldíjas tudósok milyen oktatásban részesültek?
Vagy azt képzelik hogy addig kell javátgatni az oktatáson míg mindenki zseni lesz?
Basszus ez akkora marhaság mint ahogy az hogy egyenlőség lesz anyagiakban valaha.
Ennyi idióta majom pszihomókust.
Bszki ezek sík hülyék.

jandera 2017.09.07. 07:00:01

@Ekrü:
" "Ezt picit benézted, akkoriban István volt a bevándorló" -Ez így igaz,de had kérdezzem meg ,mi is lett az itt lakó népekkel? Okos ember ,okos nép tanul a múltból."

Mindig a magasabb kultúra maradt fenn függetlenül attól, hogy ki volt a hódító.
Ugye nem azért féltek az araboktól, mert a saját kultúránkat alacsonyabb rendűnek gondoljátok?

midnightcoder2 2017.09.07. 07:27:50

@Dzsontra Volta: "Végül is a történelem minket igazolt, mi itt élünk több, mint 1000 éve."

Pontosan. Most pedig Európa képernyőjén megjelent a dialog box: Akarjátok hogy kiirtsanak titeket is ? És a derék öngyilkos európai baloldali liberálisaink erősen húzkodják az egeret az Igen gomb irányába.

midnightcoder2 2017.09.07. 07:32:22

@jandera: "Mindig a magasabb kultúra maradt fenn függetlenül attól, hogy ki volt a hódító."
Nem feltétlenül, ez egy elég sokismeretlenes egyenlet, szerintem az egyik legfontosabb tényező az hogy a hódító és a meghódított (már ha túléli) mennyire ragaszkodik a saját kultúrájához. És ez alapján bizony nem az európaiak fognak nyerni.

midnightcoder2 2017.09.07. 07:41:17

A cikkhez: Európát bizony a "poroszos" oktatás tette naggyá. És nem az elmúlt 30 év, hanem az elmúlt 1000. Azt ami Európában igazán érték, nem az elmúlt évtizedekben hozták létre, sőt azt is meg merném kockáztatni, hogy ezek az elmúlt évtizedek bizony a hanyatlást hozták el.

Ahhoz, hogy egy társadalom fejlődjön, szükség van szárnyaló szellemű szabadgondolkodókra, akik lerázzák magukról a konvenciók korlátait, de szükség van sok-sok átlagpolgárra is. A kőművesnek nem az élet értelmén kell filozofálnia hanem a házadat kell hogy felépítse, és szerintem annak sem örülnél igazán, ha az épp téged műtő sebész a google segítségével keresné meg a vakbeledet, mert ő nem szeretett magolni. Arról nem is szólva, ha végképp elvetné a konvenciókat, és a műtét helyett inkább a kézrátételes megoldást favorizálná.

Dzsontra Volta 2017.09.07. 08:34:34

@Ekrü: "Ez így igaz,de had kérdezzem meg ,mi is lett az itt lakó népekkel?" Nagy részüket kiirtották és/vagy rabszolgának használták, elenyésző kisebbségüket asszimilálták. Nagyjából ez várható most is...

Le Orme 2017.09.07. 09:28:12

Unalomig ismételt, könnyedén cáfolható butaságokat tartalmaz a cikk.

Arcade Macho 2017.09.07. 09:51:34

mi ez a kretenseg?
a buziskodashoz felvezeti a poroszos iskolat?
a nordikus modszer / finn az meg az hogy a buzik is ugyanolyan emberek?
ez lenne a finn modell? mert en ezt latom a cikkben

Arcade Macho 2017.09.07. 09:56:49

ok ez kesz...

poroszos nevelesi modszer az rossz de a nordikus az DE JO
es az anti poroszos nevelesnek az a lenyege, hogy jok a buzzancsok meg a muszlim horda is arassza el az orszagot, de csak azert mert rossz a poroszos modell!!!

a poszternek amugy leesett ha eleg sok muszlim bejonne, akkor azok a kedvenc buzijait konkretan likvidalnak?
lasd a buzi afganok esetet, akiket uldoznek a muszlim torvenyekre hivatkozva

es nehogy szoismetlesbe essek, meg egyszer kimondom: buzi

szepipiktor 2017.09.07. 10:03:17

@Bicepsz Elek:
Miért fideszes hazugságokkal érvelsz?
Szerinted mit jelent az angolszász? És mit az elit?
Amerikában nincs angolszász? Mert szerintem az van. És a Harvard, az MIT, a Stamford, a Caltech akkor nem elit? A világ 10 legjobb egyeteméből az első hatból NÉGYET soroltam fel, és ezekben FULL liberális világ van.
Te próbálsz az angol Oxford és Cambrigde egyetemekre utalni, de mivel a büdös életben nem ismerhetted meg azojat (sem), így a Harry Potter könyvekből igazodsz a témában...
Ha érdekel, milyen az élet egy elit egyetemen, akkor két dokumentumfilmet javasolnék megtekintésre:
- Hankiss Elemérrel készült dokumentuminterjú amikor vendégprofeszor volt a Stamfordon
- Stephen Hawking életéről szóló dokumentumfilm (nem a mozifilm, a dokumentumfilm), ahol megismerheted, milyen volt az élet Oxfordban és a Cambridge-b,

Duplaxiii 2017.09.07. 10:18:23

Döbbenetes, hogy egy ilyen fontos témában szinte kizárólag fidesz-trollok és gyerektelen ostobák akarják megmondani a helyes irányt!
Sajnálom azt is, hogy Vekerdy közellenség ennek a halmaznak.
Jünnek itt többen a szokásos demagógiával, hogy a Nobel díjasok a poroszos oktatásból jöttek, de persze csak azok a dolgok vannak elhallgatva, ami cáfolná az ostoba érveket!
Amikor a mi tudósaink tanultak, akkor még egész Európában azonos elvek voltak! És ők elmenekültek Horthy majd a nácik elől a LIBERÁLIS elvű USÁba és OTT érték el a sikereiket! Ahhoz, hogy őket ma tisztelhessük, ahhoz kellett az akkori vészidőszak is...
Aztán a háború után a normális válág egészen más fejlődésen ment keresztül, mint a szocialista tábor. Most ugyanúgy megvan a 30-40 év lemaradásunk, mint 1990-ben volt, és mivel nem a világban alkalmazott módszereket vettük elő, hanem időben és korban visszléptünk, ez a lemaradás most rohamosan nő!
Nem kellenek a hazug demagógiák!
A mai sikeres embereink mind külföldön élnek és dolgoznak és jellemzően valamelyi liberális elvű intézetben. Az ő sikerüknek semmi köze a mi oktatásunkhoz, ők jellemzően alapból okosabbak voltak és tudták, a sikerhez el kell menniük.
És nem ér más kultúrákat felhozni érvként, azt csak arra használják az itt is hemzsegő trollok, hogy támadhassák az általuk gyűlölt világokat. Vajon nekünk a kínai, afgán vagy japán világot kell követnünk? Szerintem nem, hanem azt, ahova még tartozunk.
Aki támadja a modern gondolkodást (mert az a gyűlölt rohadt libsi világ...) vagy akár Vekerdyt köpi le, az valójában a magyar nemzet jövőjét áldozná be a saját kicsinyes és prosztó gondolataiért.
Ugyanis a gyerekem (és minden szülő így van ezzel!) jövője nem politikaifüggő! Én az ő jövője, boldogsága és sikere miatt teszem azt, amit ma teszek, és ha azt látom, hogy a hazai világ fertőzött, akkor kimenekítem innen. Nem fogadom el, ha a gyerekeink jövöjét feláldozzuk aktuális és ocsmány aktuálpolitikai célokra.
.
Értem, hogy ez a trollhalmaz valójában az EU, Európa, USA stb. ellenessége miatt mondja azt, amit mond, de verjetik a seggüket a földhöz, a világot nem tudják megváltoztatni. És hát mindent megmagyaráz, hogy ez a gondolatvilág ma már Istvánt is eldobja, az ország egész történelmét eldobja, hogy a pillanatnyi érdeke kielégüljön. Valójában egyszerű hazaárulókkal van dolgunk, csak az a kérdés, önmaguktól ekkor állat ez a halmaz, vagy megfelelő szovjet pénzért teszik ezt...

csakférfi 2017.09.07. 10:41:15

@Duplaxiii:
:)
SZÜLŐSÉG
Te jó ég, semmi sem lesz ebből a gyerekből!

Cziglán Karolina, pszichológus 2017. március 30., csütörtök 19:02
|

Nem csinál semmit, csak zenét hallgat, chatel és nézi a plafont? Ne irigyelje a stréberek szüleit, hosszú távon általában a "lusta"gyerek jár jobban. Neki ugyanis lesz élete.

A szülők kisebbik része olyan szerencsés, hogy elmondhatja, szerinte jó úton halad a tinédzser korú gyereke, megteszi, ami a dolga, van motivációja ahhoz, ami fontos (leginkább a tanulásról van szó), és ha így folytatódik, akkor minden rendben lesz.

Sokkal jellemzőbb vélekedés, hogy lusta, nem érdekli az iskola, csak a barátaival lóg a telefonon, chaten vagy videojátékokra pazarolja az értékes óráit. Az anyák és apák csodálkoznak, hiszen mintaként nem ezt látja a kölyök: azt látja, a szülők korán kelnek, mennek dolgozni, este otthon házimunkáznak, ügyeiket intézik.

shutterstock 495720532
Tegyük hozzá, nem minden kamasz lusta, ott van a másik véglet, akinek az egész napja be van táblázva, iskola után megy az edzésre, onnan a nyelvórára, otthon tanul, beájul az ágyba, és kezdődik az egész elölről. A szombati mozizást pedig lemondja, ha hétfőre tettek egy témazáró dolgozatot.

Sok szülő választaná ezt, de nem biztos, hogy ez jobb, sőt, bármilyen meglepő, ebben több a veszély, mint ami az órák hosszat plafont bámuló, zenét hallgató, csacsogó tinit fenyegeti. Ha sarkosan akarjuk megfogalmazni, a tanulást lehet később is pótolni, de azt, hogy éljen az ember, sokkal nehezebb.

Élet alatt azt értjük, hogy álmodozzon, próbálgassa a szerepeit, keresse önmagát, barátkozzon, szerelmes legyen, töprengjen, adjon időt magának az átalakulásra. Ez sok látszólagos semmittevéssel jár, de közben hömpölyögnek a gondolatok a fejében, a „ki vagyok én, milyen akarok lenni”, no meg a „milyen a világ, és milyennek kellene lennie” jellegű elmélkedések.

Ezek kellenek ahhoz, hogy kiforrjon az értékrendje, végül letisztuljon mindez, és kialakuljon az önálló, felnőtt személyisége. Az kevés, ha valaki csak azt gyakorolja, hogy mindent megcsinál, ami a feladata.

A szülő persze aggódik, mert az ő szeme előtt az lebeg, hogy jó jegyekkel lehet bejutni jó iskolába, az szükséges a jó álláshoz, ami pedig nem árt a boldoguláshoz, hogy meglegyen a gyerek anyagi biztonsága, és sikeres ember válhasson belőle. Mindezt röviden a „Tanulj, mert csöves lesz belőled!” mondat foglalja össze. Az anyáknak és apáknak tehát az a kérdése, hogyan lehetne „rávenni” a fiatalt a tanulásra.

Rávenni sehogy. Odafigyelni lehet, hogy ne vegyük el a motivációját, de intravénásan motivációt adagolni nem. A legtöbb felnőttnek meggyőződése, hogy a gyerekben nincs belső késztetés a tanulásra. Ám valójában eredetileg volt, és az a természetes, ha van, hiszen mindenkiben ott lapul a világ megismerésének vágya, és mindenki szereti, hogy olyan visszajelzést kap, hogy valamiben ügyes volt, jól sikerült neki. Így kezdjük az életet, csak sajnos elvesszük ezt a lelkesedést – legfőképp az iskola, de a szülőn is sok múlik.

A legrosszabb, amivel garantáltan ki lehet apasztani az utolsó csepp belső indíttatást is, az a noszogatás. „Tanulj máááár!” „Már megint csak ténferegsz, kész van már a leckéd?” Akinek ezt mantrázzák a fülébe, attól elveszik a lehetőséget, hogy saját feladatként, saját felelősségként élje meg a tanulást, és persze saját sikerként, ha eredményes a felelet.

shutterstock 174171293
Ahhoz, hogy motivált maradjon, vagy újra azzá váljon a gyerek, először is szükséges, hogy ne legyünk mindig a sarkában, hanem úgy tekintsünk a tanulás témára, mint az ő dolgára, ő felelősségére.

De a szülőn is sok múlik, csakhogy éppen abbéli aggodalmunkban, hogy nem szedi össze magát a tini, és baj lesz belőle, általában olyasmiket teszünk, ami ellentétes hatást vált ki. A legjellemzőbb, hogy a jó eredményre alig reagálunk, vagy, ami még rosszabb, jutalmat adunk (ami bizonyítottan apasztja a belső motivációt), a rosszra pedig szidás vagy büntetés a válasz.

Gondoljunk bele, minket vajon mi ösztönözne? A büntetéstől való félelem egyes esetekben hatékony: olyankor, amikor nem kérdés, hogy valamire képesek vagyunk-e, csak akarni kell. Felnőttként például befizetjük a telefonszámlát, különben kikapcsolják a készüléket. A tanulás azonban csak szülői szemmel nézve hasonló („hát persze, hogy képes rá, okos gyerek az”), a tiniben azonban ott van a kudarctól való félelem. Bizonytalan, vajon meg fogja-e érteni, képes-e megjegyezni, menni fog-e neki éles helyzetben is. Szorongás tapad hozzá, és ilyen helyzetben a biztatás, és kudarc esetén az együttérzés sokkal motiválóbb.
divany.hu/szuloseg/2017/03/30/kamasz_jovo_tanulas/#comments
Öregem nagyon egysíkú a gondolkodásod.
Az y és z genráció összes kínját baját köszönhetjük a veketdy féle jót akaró majmoknak.
Gyakorlatilag kiöntöttük a gyereket a fürdővízzel.

csakférfi 2017.09.10. 06:36:54

@Duplaxiii:
Még valami.
Olvasgatom kommentedet.
"Az amerikai népesség 51 %-a az ottani létminimum vagy az alatt él"
"Dániában fogy a legtöbb antidepresszáns"

Ez lenne öregem a vekerdy-féle kritikus gondolkodás?
Vagy az általad emlegetett siker?
Illik válaszolni ha kérdeznek.
Vagy annyira "arisztokratikus" gondolkodó ember vagy hogy a "proszto" alja népnek nem válaszolsz?

Baross úti polgár 2017.09.28. 08:40:51

@csakférfi: Nos, utánanéztrm az általad idézett adatoknak. Az Egyesült Államok Népszámlálási Irodája tájékoztatása szerint 46,2 millió amerikai élt a szegénységi küszöb alatt 2011-ben, ami 15,0 százalékos szegénységi rátának felel meg. Az iroda a háztartásban élők számához viszonyított jövedelemmel méri a társadalmi jólétet: egy egyedülálló 65 év alatti ember számára 11.702 dollár (mintegy 2,57 millió forint), míg egy két felnőttből és három gyermekből álló családban 26.884 dollárnyi éves jövedelem a szegénységi küszöb. Ez utóbbi több mint évi 7 millió forint.
Ugye, nem mindegy, hol mennyi a szegénységi küszöb. Nálunk pedig a kormány betiltotta a szegénységi küszöb méréseket - nem azért mintha eltüntek volna a szegények.

A dán antidepresszáns fogyasztásra csak egy véleménykommentet találtam, de ott músodikak az EU-t tekintve. Amúgy nem tudom, hogy jön ez ide az oktatási modellhez.

Ja, és nem vagyok arisztokratikus, csak nem jártam errefelé pár napig.
süti beállítások módosítása